Pr | An | Tr | Kt | Pn | Št | Sk | 01 |
---|---|---|---|---|---|---|
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Ar dažnai vaikams seka pasakas tėčiai?
Sukurta 2021-06-04
Atnaujinta 2021-06-08
Vieta Kretingos rajono savivaldybės M. Valančiaus viešoji biblioteka
Autorius BRIGITA BARKAUSKAITĖ
Birželio 1-ąją, Vaikų gynimo dieną, bibliotekoje vyko šventė vaikams „Seka pasaką tėvelis“, kurią inicijavo Kretingos moterų informacijos ir mokymo centras.
Įprasta manyti, kad pasakas dažniausiai seka darbščiosios mamos, tačiau, anot Kretingos moterų informacijos ir mokymo centro darbuotojos Snieguolės Benikienės, „gali būti ir kitaip, mūsų organizacija skatina vaikų auginimo ir auklėjimo pareigas dalintis tolygiai tarp abiejų tėvų“. Skaitymas suartina, skaitymas padeda sukurti tarpusavio ryšį tarp vaikų ir tėvų.
Kodėl gi tuomet visuomenėje vyrauja stereotipas, kad skaityti kartu su vaiku privalu moterims? Galbūt ši nuostata jau kinta? Šito paklausėme vieno iš šventėje dalyvavusių vaikų tėvų – Jokūbavo A. Stulginskio daugiafunkcinio centro-mokyklos ikimokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės vaiko tėčio Valdo Formaniko. Jis drąsiai prieštarauja minėtai nusistovėjusiai nuomonei. Vyras šiuo metu nuolatos skaito pasakas savo dukrai ir tuo labai džiaugiasi. V. Formaniko paklausus apie kontakto su vaiku kūrimą skaitant knygas, vyras teigia, kad tai vienas iš būdų ne tik pajausti savitarpio ryšį, bet ir padėti vaikui suprasti knygos turinį.
Pasakų skaitymas vaikams – privalu ir mamai, ir tėčiui. Kodėl?
Vaikai, nuo pat mažumės klausydamiesi tėvų pasakų skaitymo, aktyviai įsitraukia į pasaką. Pastebėjote, ar ne? Jie identifikuojasi, susitapatina su pagrindiniu herojumi, sieja pateikiamą informaciją su savo gyvenimu ir planuoja savo elgesio, minčių, vertybių pokyčius, tuomet net ir eilinė pasaka tampa stebuklinga terapija. Tam, kad pasaka neštų didesnį terapinį poveikį, suaugusieji turi padėti vaikui: kartu analizuoti ją, atkreipti dėmesį į vaikui labiausiai „įstrigusias“ scenas, ieškoti ir rasti paslėptų prasmių bei gyvenimiškų pamokų, padaryti išvadas, susijusias su vaiko realiu gyvenimu. Štai ir atsakymas, kodėl pasakų skaitymas neturėtų būti patikėtas vienam iš tėvų. Motinos ir tėvo supratimas, situacijų vertinimas ir jų pateikimas vaikui – skirtingi. Tam, kad padėtume suformuoti vaiko požiūrį į pasakose pateiktas situacijas, būtinas abiejų suaugusiųjų įsitraukimas. Įsivaizduokime, skaitote vaikui tą pačią knygą, bet tėčio ir mamos požiūriai į knygoje pateikiamą informaciją skiriasi. Vyrai natūraliai orientuojasi į knygoje pateiktų veiksmų kritinį apmąstymą, moterys – į kilusias emocijas.
Skaitydami vaikams tėveliai sukuria tiesioginį ryšį su vaiku
Anot Skaitytojų aptarnavimo skyriaus vedėjos Birutės Naujokaitienės, „Skaitydami savo vaikams tėveliai ne tik ugdo vaiko pasaulio pažinimą, praturtina žodyną, lavina vaizduotę, bet ir sukuria tiesioginį ryšį su savo vaiku“. Kretingos biblioteka nuolatos skatina tėvus skolintis knygas iš Vaikų literatūros centro ir skirti daugiau laiko skaitymui su vaikais.
Bibliotekos draugai – Kretingos moterų informacijos ir mokymo centras, siekdamas įtraukti į šį procesą ne tik mamas, bet ir tėčius, centro darbuotoją Loretą Mangarovienę „įšokdino“ į klouno kostiumą ir Vaikų gynimo dieną bibliotekoje skatino pasakas skaityti abu – tėtį ir mamą. Renginio metu vaikai ne tik skaitė pasakas kartu su tėveliais, o ir atvėrė vaizduotę bei kūrybiškumą vaidindami pasaką „Dangus griūva“.