Pr | An | Tr | Kt | Pn | Št | Sk | 01 | 02 | 03 |
---|---|---|---|---|---|---|
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Sukurta 2021-09-15
Atnaujinta 2021-09-15
Miežis Andrius
Andrius Miežis [1]
Andrius Miežis gimė 1970 m. gruodžio 1 d. Vilniuje.
Dailininkas.
Andrius Miežis vidurinį išsilavinimą įgijo Vilniuje. Studijavo architektūrą.
Sukūrė šeimą. 1992 m. atvyko į Kretingą. Su žmona Lolita užaugino dukrą Faustą ir sūnų Gabrielių.
Tėvas Pranciškus Miežis – skulptorius, tad kūryba kasdienybėje buvo natūralūs.
Kūrė nuo ankstyvos jaunystės, tačiau savo darbų tuomet niekam nerodė. Nuo mokyklos suolo puikiai valdo plunksną.
Mokyklos laikais Vilniuje su dviem klasės draugais buvo subūrę muzikos grupę.
A. Miežiui būdinga maištinga siela. Priklausė pankų judėjimui, bičiuliavosi su jo lyderiu Nėriumi Pečiūra.
Buvo Krašto apsaugos savanoris, budėjo prie Seimo rūmų, saugojo ryšių mazgą Vilniuje.
Kaip grupės „Antis“ lyderio A. Kaušpėdo dubleris pasirodė programose Kaune, Vilniuje, festivalyje „Lithuanica“, su „Roko maršu“ apkeliavo Lietuvą.
Sovietinė sistema meniškos prigimties žmonėms atrodė lyg kalėjimas. Protestą tuo metu geriausiai galėjo išreikšti per muziką ir meną. Už reiškiamas pažiūras A. Miežis nesyk saugumo ir draugovininkų sulaikytas, kviestas pokalbiams. Visuomenėje dėl to buvo nesuprastas, autsaideris.
Jaunystėje kūryba buvo kaip hobis, vėliau išsivystė į profesinę veiklą.
Meninius gebėjimus pakurstė tėvas skulptorius Pranciškus Miežis. Jis parodė sūnui rusiškai išleistą knygelę apie siurrealizmą su daug spalvotų reprodukcijų. Tame leidinyje A. Miežis pirmąsyk pamatė S. Dali ir kitų siurrealistų darbus.
Visa tai, kas viešoje erdvėje, sovietmečiu buvo cenzūruojama. Supratęs, kad negalės būti laisvas mene, įstojo į architektūrą. Tačiau nerasdamas savo aplinkoje to, kas būtų artima širdžiai, iš to tapatumo trūkumo ėmė piešti tiesiog sau, kad užpildytų tai, ko aplink save nematė. Palangoje pardavė kelis pirmus paveikslus.
A. Miežį galima vadinti universaliu menininku. Pirmieji jo darbai – juodai balta grafika. Tokios buvo ir pirmosios 7 parodos. Vėliau pereita prie tapybos ant drobės. Trejus metus – 2003–2006-aisiais – jis taip pat kūrė elektroninę muziką, platino ją internete, išleido kompaktinę plokštelę „SHARO‘N‘STONE“. Yra išbandęs skaitmeninę grafiką, – sukūręs ne vieną užsakytą darbą.
Kūrybinės atspirties taškas – pirmoji paroda, kurią surengė 1992 m. Kaune, Architektų sąjungos „AL galerijoje“.
A. Miežio kūrybos procese labai svarbu yra idėja, kurią gali inspiruoti posakis, vaizdas, reiškinys. Po to gimsta paveikslo pavadinimas, o jau tuomet dailininkas improvizuoja detalėmis ir jų visuma. Individualumas neapsiriboja įprastais gamtos ar miesto vaizdais. Menininkas niekada nepataikauja publikos skoniui.
A. Miežiui svarbu, kad jo kūrinys „veiktų“. Menas jam yra matematika, kuri reikalinga norint išreikšti idėją, spalvas, kompoziciją. Kūrėjas nėra sausas matematikas. Visų pirma, tai – žmogus, stebintis pasaulį. Paimdamas iš pasaulio patirtis, savo kūryboje jis perteikia tam tikrą požiūrį iš savo matymo taško.
Savo pasaulėjautą atspindėdamas kūryboje menininkas stengiasi neužmiršti vaiko savyje.
Vienu iš savo ironiško požiūrio guru laiko rašytoją Kurtą Vonegutą, kuriuo žavisi nuo mokyklos laikų.
Drobėse – tragikomiški siužetai. Spalvingi ir kontrastingi. Keliantys šypseną, kartais – netgi šokiruojantys. Džiaugsmas ir liūdesys kartu, tarsi režisieriaus F. Felinio filmuose.
Menininko pasirinkimas – kūryboje kalbėti per simbolius ir įvairius personažus. Kiekvienas paveikslas – tai nauja pjesė su veikiančiais herojais, tai naujas filmas su tik jam būdingu siužetu ir specialiai tik šiam darbui sukurtu scenarijumi. Iš pradžių viskas susidėlioja galvoje, ateina paveikslo pavadinimas – kaip idėjos sufleris. Paveikslai gimsta iš aplinkos, kuri daro įtaką savo tragikomizmu ar ironišku sakralumu. Vienos idėjos ateina iš išorės, o kitos gimsta galvoje.
2015 m. Palangoje A. Miežis inicijavo Lietuvos menininkų tapybos plenerą „Parodyk kitą mano veidą“. Plenero dalyviai buvo aprūpinti specialiais belgiškais, ant kūno piešti pritaikytais dažais. Juos konsultavo grimerė Vaida Navickaitė. Plenere dalyvavo ir modeliais tapo žinomi šalies menininkai: be paties plenero iniciatoriaus, dar – Nomeda Marčėnaitė, Audrius Gražys, Miglė Kosinskaitė, Paulius Arlauskas, Eglė Kuckaitė ir Juozas Sidaravičius. Menininkai iš viso nupiešė 36 veidus, kuriuos profesionali fotomenininkė Edita Sudžiutė fotografavo įvairiais rakursais ir padarė kelis šimtus nuotraukų.
2016 m. Lietuvos meną reprezentavo garsioje Leitzkau galerijoje Barono Miunhauzeno pilyje, Vokietijoje, surengtoje kūrybinėje šiuolaikinio meno stovykloje.
2016 m. už reikšmingas personalines parodas bei dalyvavimą respublikinėse ir tarptautinėse parodose dailininkui A. Miežiui skirta Kretingos rajono savivaldybės kultūros ir meno premija.
A. Miežio paveikslai 2017 m. eksponuoti prestižinėje Londono galerijoje „D Contemporary“ surengtoje lietuvių menininkų parodoje „Lithuanian Art – Destination London“ („Lietuvių meno kryptis – Londonas“), kuri sulaukė išskirtinio Londono meno elito ir BBC televizijos dėmesio. Tai buvo bendra tapybos, dizaino, fotografijos, performanso paroda, kuriai savo darbus galėjo pristatyti visi Lietuvos kūrėjai. Iš tūkstančio atstovauti savo šalies menui atrinkta tik 10. Įtakingas Didžiosios Britanijos meno ir kultūros įvykių portalas „FAD magazine“ šią 10 lietuvių menininkų parodą įtraukė į geriausių tuo metu Londone surengtų parodų šešetuką.
2017 m. šeši naujausi A. Miežio paveikslai eksponuoti Honkongo šiuolaikinio meno mugėje „Asia Contemporary art“.
2020 m., per pirmąją karantino bangą, Vilniaus miesto savivaldybė išvien su reklaminių stendų agentūra „JCDecaux Lietuva“ sumanė įgyvendinti menininkų kūrybą sunkmečiu propaguojantį projektą „Menas be stogo. Atrask menininkus ir galerijas“. Dalyvauti šiame projekte buvo pakviesti visos šalies menininkai: savo darbus pristatė apie 500 kūrėjų, buvo atrinkta 100 darbų. Konkurse dalyvavusio A. Miežio darbas, pavadintas „Alter ego meditacija grybų pievelėje“, papuošė jo gimtojo Vilniaus prieigas – Savanorių prospektą.
2020 m. 200 egzempliorių tiražu išleido trečiąjį savo kūrybos darbų albumą „Vizualių vitaminų dozė“, kuriame publikuojami 57 paveikslai, paties menininko vertinami kaip brandžiausi. Tai tarsi dailininko darbų suvestinė, kurią atlieka kas dešimtmetį.
Kasmet tradiciškai dalyvauja „Sostinės dienose“ bei respublikinėse parodose Vilniaus „Arkos“ galerijoje.
2021 m. pristatydamas tapybos darbų parodą „Daugiau nei mato akis“, eksponuotą „Ramybės“ galerijoje Palangoje, savo kūrybą apibūdino kaip poparto ir siurrealizmo mišinį. Menininkas nesistengia įsprausti savęs į „brandžiai gilius“ rėmus. Kūryboje vyrauja „va bank“ būsena – asmeninė avantiūra, nuolat mėtant sau iššūkius. Tai išėjimai iš socialinės sąmonės kontrolės zonos, kuri varoma stereotipine inercija. Geras menas dailininkui yra ne tas, kuris atsako į klausimus, o tas, kuris užduoda gerus klausimus.
Daugiausia savo darbų realizuoja Lietuvos sostinės bei užsienio galerijose.
Kūrybinė biografija
- Personalinė paroda Kauno architektų namuose (1992 m., Kaunas)
- Personalinė paroda galerijoje „Bohema“ (1992 m., Klaipėda)
- Personalinė paroda galerijoje „Langas“ (1993 m., Vilnius)
- Personalinė paroda Medalių galerijoje (1994 m., Vilnius)
- Personalinė paroda galerijoje „Ten“ (1995 m., Liepoja, Latvija)
- Akcija „Polincestas“ Šiaulių parodų rūmuose (1996 m., Šiauliai)
- Personalinė paroda Klaipėdos menininkų namuose (1997 m., Klaipėda)
- Personalinė paroda galerijoje „Kauno langas“ (1997 m., Kaunas)
- Personalinė paroda galerijoje „Stikliai“ (1997 m., Vilnius)
- Tarptautinis Nidos pleneras „Brucke“ (1998 m., Nida)
- Personalinė paroda galerijoje „Kauno langas“ (1998 m., Kaunas)
- Grupinė paroda Bornholmo galerijoje (1998 m., Danija)
- Lietuvos dailė Bosoje (1998 m., Italija)
- Nidos plenero „Brucke“ premija (2000 m.)
- Tarptautinė paroda Bornholmo rotušės rūmuose (2000 m., Danija)
- Kreis Lippe stipendija ir rezidentūra Schwalenberg Kunstlerhaus menininkų namuose (2001 m., Vokietija)
- Personalinė paroda Klaipėdos parodų rūmuose (2001 m., Klaipėda)
- Personalinė paroda galerijoje „Znad Willi“ (2001 m., Vilnius)
- Tarptautinė paroda „Der Himmel Auf Erden“ (2001 m., Schwalenberg, Vokietija)
- Tarptautinė paroda „Kunst in der Werkstatt“ (2001 m., Schlitz, Vokietija)
- Personalinė paroda galerijoje „Vartai“ (2002 m., Vilnius)
- Grupinė paroda „Willsons gallery“ (2003 m., Čikaga, JAV)
- Personalinė paroda „Parko“ galerijoje (2004 m., Klaipėda)
- Tarptautinė paroda „Caisa“ galerijoje (2004 m., Helsinkis, Suomija)
- Respublikinė tapybos paroda „Romantizmo taktikos šiuolaikinėje tapyboje“ Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2004 m., Vilnius)
- Grupės autorių tapybos ir skulptūros darbų paroda „Dublis“ Lietuvos dailininkų sąjungos parodų salėje (2005 m., Vilnius)
- Personalinė paroda galerijoje „Rūta“ (2005 m., Vilnius)
- Personalinė paroda galerijoje „Artima“ (2006 m., Vilnius)
- Paroda „Double pleasure“ kartu su Linu Liandzbergiu Šiaulių parodų rūmuose (2007 m., Šiauliai)
- Personalinė tapybos paroda A. Savicko galerijoje (2007 m., Palanga)
- Respublikinė paroda „Be potėpio“ Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2008 m., Vilnius)
- Tarptautinė paroda „Decentrizmas“ – projekto „Vilnius – kultūros sostinė“ tęstinė dalis, Vilniaus geležinkelio stotyje (2009 m., Vilnius)
- Lietuvos tapytojų parodos Airijos miestuose Lisburne ir Dubline, skirtos Lietuvos vardo tūkstantmečiui (2009 m., Airija)
- Personalinė paroda „Trys ciklai“ Antano Mončio namuose-muziejuje (2010 m., Palanga)
- Grupinė paroda „3+1“ Klaipėdos parodų rūmuose (2010 m., Klaipėda)
- Stipendija ir rezidentūra menininkų namuose „Lukas“ (2011 m., Ahrenshoop, Vokietija)
- Tarptautinė paroda „Remix 2011“ Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2011 m., Vilnius)
- Personalinė paroda „O, Gyvenimas!“ Šv. Jono gatvės galerijoje (2012 m., Vilnius)
- Tarptautinė paroda „Menamos istorijos/Figūra“ Užutrakio dvare (2012 m., Trakai)
- 2012 metais LR kultūros ministerijos suteiktas meno kūrėjo statusas
- Personalinė paroda galerijoje „Mare Liberum“ (2012/2013 m., Hamburg, Vokietija)
- Tarptautinis pleneras „Palette of friendship“ (2013 m., Batumi, Gruzija)
- Personalinė paroda galerijoje „Kirchenkai“ (2013 m., Kiel, Vokietija)
- Tapybos paroda „No problem“ su Migle Kosinskaite Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2014 m., Vilnius)
- Tarptautinė Lietuvos, Latvijos, Estijos dailininkų sąjungų paroda KELIAS/CEĻŠ/KETT Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2014 m., Vilnius)
- Tarptautinė meno mugė ArtVilnius‘15 Litexpo rūmuose (2015 m., Vilnius)
- Respublikinė paroda „Natiurmortas. Šiuolaikinis kontekstas tradicijoje“ Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2015/16 m., Vilnius)
- Grupinė paroda „Kvartetas. Lietuviški akcentai“ Leitzkau Schloss pilies galerijoje (2016 m., Vokietija)
- Lietuvių menininkų paroda „Lithuanian Art – Destination London“ Londono galerijoje „D Contemporary“ (2017 m., Didžioji Britanija)
- Azijos šiuolaikinio meno mugė (2018 m., Honkongas Kinija)
- Tarptautinė meno mugė „ArtVilnius’19“ Litexpo rūmuose (2019 m., Vilnius)
- Menininkų rezidencija „Visual Arts Druskininkai“ (2020 m., Druskininkai)
- Grupinė paroda „Baltoji buveinė. Trys dekados“ Lietuvos dailininkų sąjungos galerijoje „Arka“ (2020 m., Vilnius)
- Projekto „X: Ego“ kūrinių paroda (2021 m., Panevėžio miesto dailės galerija)
- Personalinė paroda „Pirmapradžių svajų metas“ (2021 m., Palangos kurorto muziejus)
Literatūra ir šaltiniai
- [Andriaus Miežio atsakymas į Kretingos rajono savivaldybės M. Valančiaus viešosios bibliotekos parengtą anketą elektroniniam leidiniui „Kretingos personalijų žinynas“]. Kretingos rajono M. Valančiaus viešosios bibliotekos Kraštotyros ir informacijos skyriaus fondas, 2020, 2 lap., 1 nuotr.
- „Ramybės“ galerija šiandien atveria vartus. „Ramybės“ galerijos informacija. Palangos tiltas, 2021, gegužės 28, p. 16.
- Apdovanos kultūros ir meno kūrėjus. „P. n.“ informacija. Pajūrio naujienos, 2016, birželio 10, priedas „Smiltys“, p. 9.
- Išleido tapybos albumą. „P. n.“ informacija. Pajūrio naujienos, 2021, vasario 12, priedas „Smiltys“, p. 14.
- JUODYTĖ, Gražina. Dailininkas, svajojantis apie parodą… Marse. Vakarai, 2021, Nr. 1 (8), p. 67–70.
- Kretingiškio paveikslai – į Honkongą. „P. n.“ informacija. Pajūrio naujienos, 2017, rugsėjo 8, priedas „Smiltys“, p. 9.
- Kretingiškio paveikslas – sostinės prospekte. „P. n.“ informacija. Pajūrio naujienos, 2020, lapkričio 24, p. 16.
- SINUŠAITĖ, Aušrinė. Andrius Miežis: Pamatę mano paveikslus klausia, kokius narkotikus vartoju. Švyturys, 2020, lapkričio 14, p. 7.
- ŠEŠKEVIČIENĖ, Irena. Kretingiškio drobės – lyg tragikomiško pasaulio veidrodžiai. Pajūrio naujienos, 2020, gruodžio 11, priedas „Smiltys“, p. 9–10.
- ŠEŠKEVIČIENĖ, Irena. Kurs veidus ant veidų. Pajūrio naujienos, 2015, rugsėjo 11, priedas „Smiltys“, p. 9.
- ŠEŠKEVIČIENĖ, Irena. Nepataikavo publikai ir įžengė į tarptautines galerijas. Pajūrio naujienos, 2016, liepos 15, priedas „Smiltys“, p. 9–10.
- ŠEŠKEVIČIENĖ, Irena. Parodė kitokius veidus. Pajūrio naujienos, 2015, spalio 9, priedas „Smiltys“, p. 9.
- ŠEŠKEVIČIENĖ, Irena. Prezentavo Lietuvos meną Londono elitui. Pajūrio naujienos, 2017, balandžio 14, priedas „Smiltys“, p. 11–12.